Inbound комуникация срещу outbound комуникация

Тази седмица ви изпращам серия от чудесни инфографики, които можете да използвате с вашия екип. Ще се радваме да разберем какво мислите за тях. Присъединете се към дискусията.

Когато видях за първи път тази инфографика, тя ме накара да се замисля какъв огромен шанс има местната църква да променя околната комуникационна среда. Кои са някои от начините да се включите в „*inbound маркетинга”?

Инфографика:

c-%d0%b7%d0%b0%d1%89%d0%be-%d0%b8%d0%bd%d0%b1%d0%b0%d1%83%d0%bd%d0%b4

Възход на imbound маркетинга

Залезът на маркетинга, който няма да намразите

Докато потребителите продължават да се тълпят в интернет, маркетинг индустрията в мрежата продължава да еволюира. В двупосочна информационна среда като интернет, традиционните маркетингови модели губят ефективността си и нови типове маркетинг процъфтяват, предлагайки висока стойност на потребителите, които все повече биват забавяни от досадни маркетингови тактики.

Inbound срещу outbound маркетьори

 

<td „>“Маркетинг от нов тип” е “всяка маркетингова тактика, която разчита на привличане на потребителския интерес, вместо на купуването му.”

“Остарял маркетингевсеки вид маркетинг, който предлага агресивно продукти или услуги на потребителите.”

 

Комуникацията е интерактивна в двете посоки. Комуникацията е еднопосочна.
Клиентите идват при васЧрез търсещите машини, реферали, социални медии. Клиенти се търсят усиленоЧрез печатни материали, телевизия, радио, банерна реклама, телефонни обаждания.
Маркетьорите осигуряват висока стойност. Маркетьорите предлагат малка, до никаква добавена стойност.
Маркетьорите търсят аудитория, която да забавляват и/или да образоват. Маркетьорите рядко се стремят да забавляват или образоват.

 

Залезът на outbound маркетинга

Упадъкът в outbound маркетинга е в резултат на недалечната и фундаментална промяна в поведението на потребителите. Хората вече контролират значително по-добре каква информация получават, както и начина по който тя достига до тях. При outbound маркетинга, фирмата изцяло контролира това.

“Това изглежда просто вече не работи…”

 

НОВО КУПИ СЕГА 200 милиона американци са регистрирали телефонните си номера в списъка „Не звънете” на FTC (Федерална търговска комисия). 91% от имейл потребителите са се отписали да получават регулярно писма от фирмен имейл, за който са се абонирали преди това.
84% от 25-35 годишните са се отказали от любим уеб сайт поради натрапчиви или неуместни реклами. 86% от хората пропускат телевизионните реклами. 44% от непоисканите имейли никога не са отваряни.

 

И така, какво се брои за inbound маркетинг?

Еволюция в един социален свят
Inbound маркетинг е маркетингова стратегия, която се фокусира върху начините да бъдете открити от потребителите. Inbound маркетьорите „трябва да заслужат пропуска си”, обратно на outbound маркетьорите, които трябва да си „купят, измолят или изпросят входния билет”.

Някои от най-ефективните inbound маркетинг тактики включват маркетинг чрез съдържание и участие в социалните медии.

Тогава какво е маркетинг чрез съдържание?

√ Бели книги Електронни книги Подкастинги

√ Блогове/Влогове Инфографики

Когато интересно, полезно и образователно съдържание е комбинирано със силно присъствие в социалните медии, неговата полезност може да нарасне неимоверно.

СЪДЪРЖАНИЕ

Докато съдържанието се споделя и разпространява из

  • социални мрежи като Twitter и Facebook;
  • агрегатори на новини като Reddit.com и Digg.com;

и сайтове за отметки като Delicious.com и други, достигането му до потребителите (reach) може да придобие епидемични измерения. Това от своя страна може да доведе до значително подобряване на видимостта онлайн.

Предвид това, че съдържанието се избира и обединява от един сайт на друг, могат да се изградят много връзки към фирмения блог или началната страница на фирмата. Тези връзки могат значително да подобрят общата видимост на сайта в търсещите машини.

Заедно с подобренията и класирането в търсещите машини, маркетингът чрез съдържание е в състояние да вдига голям шум и да създава значителен трафик от реферали, както и да инициира потребителски интерес и продажби.

По-схватливите компании, са наясно с тази тенденция и постоянно приспособяват бюджети към повече inbound маркетингови тактики. 61% от маркетьорите ще инвестират повече в спечелени медии (inbound маркетинг) през 2015. Средният бюджет изразходван за фирмени блогове и социални медии е нараснал почти двойно за последните две години.
Крайно необходим Важен. Броят на маркетьорите, които казват че Facebook е „крайно необходим” или „важен” за бизнеса им, е нараснал до 83% за последните две години. Крайно необходим Важен 2/3 от маркетьорите заявяват, че фирменият им блог е „крайно необходим” или „важен” за бизнеса им.
67% B2C (бизнес-потребител) компаниите и 41% от B2B (бизнес- бизнес) са се сдобили с клиент през Facebook. 57% от бизнесите са привлекли клиент чрез фирмения си блог и 42% са се сдобили с клиент през Twitter.

Една от най-добрите причини за разрастването на inbound маркетинга е неговата ROI.

● Inbound маркетинга струва 62% по-малко за лийд, отколкото традиционния outbound маркетинг.

Процент на компаниите, които докладват привличане на клиенти през тези канали

Inbound маркетинг тактиките не просто генерират лийдове;

те генерират доходи.

57%

57%

48%

42%

Фирмен блог

Linkedin

Facebook

Twitter

3 от 4 канала за inbound маркетинг струват по-малко от всеки един outbound канал.

Под средната стойност за цена на лийд, процент на респондентите на лийд канал.

% на респондентите

55% – Блогове
47% – Социални медии
39% – SEO
36% – Телемаркетинг
33% – Директна поща
27% – PPC
19% – Търговски изложения

*55% от компаниите, които поддържат блогове са докладвали, че лийдовете от този канал са били със стойности „под средните” за цена на лийд.

Outbound маркетингът струва повече.

Под средната стойност за цена на лийд, процент на респондентите на лийд канал.

% на респондентите

47% – Търг. изложения
29% – PPC
27% – Директна поща
21% – Телемаркетинг
13% – SEO
13% – Соц. медии
9% – Блогове

* Търговските изложения са били „под средните” ценови стойности според 47% от респондентите.

● Ясно е, че маркетингът се променя на фундаментално ниво докато Интернет продължава да революционизира начина, по който откриваме, купуваме, продаваме и си взаимодействаме с брандовете и техните продукти и услуги. Дните на досаждане на потребителите с натрапчива реклама и маркетингови тактики са преброени. Новата ера на inbound маркетинга предстои да предложи добавена стойност и да спечели лоялността на потребителите, вместо агресивно да бомбардира умовете им със съобщения, с надеждата някое от тях да остане.

Източници

*Забележка: Смея да предложа за превод на inbound и outbound маркетинг съответно пасивен и активен маркетинг, с ясното съзнание, че така преведени, термините имат по-общ смисъл (може да се направи уточнение под линия).