web-design-cost-per-click-campaigns

5 Неща, които трябва да направите преди да се впуснете в платената реклама в интернет

Платената реклама е чудесен начин да насочите повече трафик към вашия сайт и да си повишете бизнеса, но ако не сте внимателни, много бързо това може да стане прекалено скъпо за вас. Как да сте сигурни, че получавате максимума от платените ви реклами?

Точно онзи ден, разговарях със собственика на малък бизнес в моя район. Съвсем наскоро той беше започнал агресивна кампания в Google AdWords, или поне нещо такова. Защото контактите, които получаваше се отнасяха за нещо, с което той не се занимаваше. Закупената реклама в AdWords беше прекалено обширна, и той плащаше за контакти, които не му вършеха работа.

Как да сме сигурни, че нашата платена реклама се представя по подобаващ начин? Има няколко простички неща, с помощта на които може да се уверим, че получаваме това, за което плащаме.

Разбиране на това как работят „дълго-опашатите” ключови думи

Основното нещо, което трябва да разберем, преди да се впуснем в платената реклама е как действа всичко – и по-специално как действат ключовите думи. Инструментът Google AdWords е чудесен източник за откриване на ключови думи за вашата индустрия.

Проблемът с този инструмент е, че той има склонност да насочва хората към много широк обсег от ключови думи, които са доста по-скъпи и много по-малко ефективни. Тези се наричат „главни” ключови думи. Важно е да запомните, че вие не търсите задължително ключови думи с най-висок трафик. Вие търсите думи, които клиентите ви използват, за да стигнат до вас.

Затова, е нужно да се впуснете в търсене на нещо наречено „дълго-опашати” ключови думи. Тези ключови думи са по-дълги и по-специфични ключови думи, които щом се добавят заедно, съставят болшинството от трафика, идващ от търсачките.

Научете се да определяте по-дълги, по-малко популярни ключови думи, наречени „дълго-опашати ключови думи”

Например терминът „маркетинг социални медии” се счита за „главна” ключова дума, което означава, че тя е търсена много често. Много по-малко популярният термин „онлайн курсове за маркетинг на социални медии”, извежда по-малко търсения, но по-добре дава пример за дълго-опашата ключова дума. Вие може да продължите в същия дух нататък и да опитате нещо от рода на „най-добрите онлайн курсове за маркетинг в социални медии”.

Основната първоначална грешка, която правят начинаещите в маркетинга относно оптимизацията и рекламните кампании за плащане за клик, е изборът на грешни ключови думи. Когато закупувате „главни” ключове думи, като например „маркетинг социални медии”, вие определено ще похарчите повече пари и вашата възвращаемост на инвестициите ще спадне драматично. Ключовият момент, който трябва да запомните е, че ще получите много по-голяма посещаемост в замяна на това, което плащате, ако таргетирате голям брой термини с по-нисък трафик, отколкото ако таргетирате малък брой термини с голям трафик.

И накрая, най-добрият източник на ключови думи може да идва от вашия сайт. Помислете да използвате инструмент за проверка, като например Qualaroo за да откриете какво точно търсят вашите клиенти и защо са решили да работят с вас (след проверка на примера). Езикът, който използват, може да бъде много ефективно рекламно средство за рекламиране в интернет.

Да познавате територията

Има много места, където да си купите реклама, като всеки сайт има своите силни страни, както и слабости. За да започнете, вие трябва да разберете някои от основните видове платена реклама.

Дисплей реклами и банер реклами – Банер рекламите незабавно изскачат в ума ни, когато си помислим за онлайн рекламиране, защото те са много лесно забележими, когато се поставят на страницата. Те са много често срещани и са с различни размери. Тези реклами могат да бъдат ефективни, но имат склонност да таргетират клиенти, които не търсят активно нещо ново.

Например, човек може да чете определена статия във вестник, но да не е заинтересован от курс за социални медии. Дисплей рекламите може да са успешни, но трябва да се използват по подходящ начин. Такива реклами могат да се закупят използвайки модела плати-за-клик или може просто да се изписват за определен период от време.

Текстови реклами – Текстовите реклами са този вид реклами, които обикновено виждате на първа страница на Google. Тези реклами по принцип са по-евтини от дисплей рекламите и таргетират клиенти, които търсят нещо специфично. Те могат да са много ефективни, но са силно зависими от търсенето на добри и правилни ключови думи и от A/B тестването.

Google AdWords. – Google AdWords е очевиден избор за много видове бизнеси. Те предлагат дисплей реклами и текстови реклами с високо таргетирани ключови думи. AdWords са ясен избор за всяка кампания. Бонус съвет: Вашите Google Adwords реклами ще произведат по-добра възвращаемост на инвестицията, колкото по-дълго се използват. Google ще възнагради клиентите, които са с тях по-дълго време с по-добри „качествени резултати”.

Bing или Yahoo. – Bing и Yahoo, и двете предлагат алтернативни рекламни платформи, които работят по подобен начин на платформата на Google. Те комбинират дисплей и текстови реклами с таргетирани термини на търсене. Някои марки откриват, че докато тези опции носят по-малък трафик, като цяло възвращаемостта на инвестициите е малко по-добра.

Facebook or LinkedIn. – Рекламата в социалните медии стана много популярна през последните няколко години. Тези реклами комбинират елементи от текстовите и дисплей рекламите, и основно се таргетират на база на потребителски предпочитания, демографски фактор и местоположение. В зависимост от вида на вашия бизнес, и Facebook и LinkedIn са валидни опции, които да обмислите.

StumbleUpon. – Социалната мрежа StumbleUpon предлага уникална опция за платена реклама, която е съвсем евтина и гарантира някакъв вид „кликане през нея”. Това си струва да се проучи, но е важно да проследите реалните си конверсии, което е основната слабост на този модел.

BuySellAds или Direct Buy. – BuySellAds.com е едно чудесно място, където да отидете и да потърсите допълнителни възможности за реклама. Те обикновено ви позволяват да „наемете” място на сайт или блог на фиксирана цена. Допълнителни възможности като тази могат да съществуват, ако се свържете с някой от вашите любими блогъри.

В началото е важно да опитате някоя от тези опции и да използвате солидни данни, за да вземете крайни решения относно това къде да вложите парите си. Често ние просто предполагаме кои сайтове ще са най-добри според нас, без да полагаме усилия да разберем дали наистина сме прави. Солидни данни, а не предположения ще ви дадат информация за най-добра възвращаемост. Добрите проследяващи способности ще го направят възможно.

Направете необходимото проследяване

Ако не сте способни да видите как се представя всяка една от вашите реклами, то тогава изобщо не трябва да купувате платена реклама. Хубавото на онлайн рекламирането е, че имате възможност да проследите всичко. Google Analytics е абсолютно задължителен, когато става въпрос за закупуване на онлайн реклама. Този анализиращ пакет е безплатен и лесен за инсталиране.

След като веднъж вече сте го настроили, трябва много добре да се запознаете с клиентските кампании на Google Analytics. Тези опции ви позволяват да създадете URL за всяка реклама, регулирано според вашите нужди, като това ще ви помогне да видите цялостното представяне на всички ваши реклами. Използвайки Google Analytics по този начин, ще имате един вид контролно табло, чрез което да сравните всички ваши рекламни кампании.

Ние може да използваме анализи като например KISSmetrics, за да определим колко успешни са нашите усилия.

KISSmetrics е друг важен инструмент за онлайн проследяване, тъй като той ви позволява да създадете насочващ доклад за вашите реклами. Така вие не само ще имате възможността да виждате количеството трафик, което получавате от съответната реклама, но също така ще можете да виждате колко клика са се конвертирали в лийдове, в покупка и дори в дългосрочен абониран клиент.

Този вид проследяване е изключително важно. Броенето на кликванията и на трафика не може да ви каже абсолютно всичко, което трябва да знаете. Докато може да поучите по-малко кликвания върху определен вид реклами, ако те водят по-скоро до конвертирането им в продажби, то тогава инвестицията си струва.

Клиентските кампании на Google Analytics правят проследяването лесно с регулирани URL тагове.

Създаване на ландинг страница

Важно е да препращате идващите посетители към уникална страница (наречена ландинг страница) на вашия уеб сайт, която е различна от основната, заглавна страница. Това може да изглежда малко интуитивно, но има три много добри причини за използването на тази стратегия:

  1. Ландинг страниците ви позволяват да регулирате вашето съобщение към идващите посетители. Това означава, че може да продължите съобщението, което сте започнали с вашата реклама, което дава цялостно познание.

  2. Тези регулирани ландинг страници ви позволяват да насочвате посетителите към определени действия, като например сваляне на безплатна е-книга (Поставянето на традиционна навигация може да разсее посетителите ви.)

  3. Ландинг страниците правят много лесно проследяването на вашите посещения. А това е особено важно.

Когато комбинирате тази стратегия с лесни канално-проследяващи инструменти като например KISSmetrics, вие бързо придобивате много информация за това как да достигнете и да продавате на новите посетители. В някои случаи вие може да създадете само една ландинг страница за цялата ви рекламна кампания. В други случаи, може да искате да създадете специална ландинг страница за всяка ключова дума, която купувате.

Тези ландинг страници ни помагат да проследим кой идва на нашата страница и точно колко ефективни са нашите реклами.

Важно е да запомните, че трябва да блокирате ландинг страниците си за търсачките. Това може лесно да се направи, като просто редактирате вашия файл “robots.txt”. Това е важна стъпка, която ще направи проследяването на рекламата ви по-надеждно. Ако позволите на Google и Bing да ви препращат неплащащи посетители към вашата страница, може да попаднете в заблуждение относно това как се представя вашата страница.

Създайте стимул към действие – След като вече имате посетител на ландинг страницата си, вие трябва да помислите как да го превърнете в лийд (контакт) или клиент? Всяка страница, която им изпращате трябва да има ясен стимул към действие. Внимателно помислете върху това, защото именно тук е разликата между продажба и пропилени средства.

Преди да проектирам една ландинг страница, ми харесва да определя какъв е желаният приход „номер едно”. Просто си задайте въпроса „Какво най-много искам да постигна с нея?” След това създайте страницата според отговора ви.

Един добър призив за действие ще каже на посетителите ви какво точно искате от тях да направят.

Всичко, което е публикувано на вашата страница, трябва да насочва посетителите да предприемат действие, което вие искате те да предприемат. Без да имате предвид това, вашите пари просто са хвърлени на вятъра.

Използвайте A/B тестване – Може да сте стартирали и пуснали вашата страница на пазара, но все още не сте готови. Малките настройки и подобрения може да окажат сериозна разлика върху общия процент конверсия. Ако вие последвате съветите, описани по-горе, ще имате подходящата ландинг страница и проследяване на конверсиите, които ще ви помогнат и ще направят задачата ви много лесна.

A/B тестването е много важно относно тестването кои методи работят най-добре. Когато използвате A/B тестването, е важно, че правите само една, подлежаща на тестване промяна всеки път. Например, може да тествате ефективността на заглавията на вашата страница или мястото на даден бутон, но не може да направите тестване на двете неща по едно и също време.

Чрез тестването на една промяна, вие ще можете да видите обобщените резултати относно това кое работи най-добре. A/B тестването е непрекъснат процес, затова не бива да спирате. Продължавайте с тестването и оформянето на вашата страница. Може да се изненадате как се отразява това на цялостната ви степен на конверсия.

Редовно преглеждайте резултатите

Каквото и да правите, не проверявайте резултатите си всеки ден. Тази практика може да доведе до ненужни промени, които сте ги направили просто прекалено бързо. По-добре е да изчакате, така че вашите анализи да имате време да съберат и обобщят правилната информация и тенденции. След това определете даден период, през който ще преглеждате статистиката си и ще правите промени. Може да е веднъж месечно или веднъж седмично. Проверката веднъж месечно е добър план.

Също така може да разгледате възможността за създаване на електронни таблици, които да следят за вашата статистика. По-лесно е да се избирате тенденции и да разбирате какво виждате, когато ровите в анализите, за да извадите числата за вашите таблици.

Използвайте простички електронни таблици, за да проследявате вашият входящ трафик от реклами.

Бъдете подготвени да убиете тези ключови думи, които са с доста лошо представяне. Запомнете, че степента на конверсия е вашата най-важна статистика, а не кликванията. Кликванията са просто загуба на пари, освен, ако не правят нещо целенасочено за вас. С цялата платена реклама, особено в AdWords, колкото по-дълго вървят вашите реклами, толкова по-добри и високи ще са вашите степени и качествени резултати. Това е вярно, особено, ако сериозно разчитате на А/В тестването, и непрестанно допълвате купуването на реклама.

Определете си бюджет и планирайте в по-далечна перспектива

Това е нещо, което ще правите известно време. Не си мислете, че може да приключите тази задача само за седмица или малко повече. Нужно е да си дадете малко повече време и да изгладите своя план, за да получите възможно най-добрите резултати. Още веднъж, събраната информация и насоки, ще ви дадат по-ясна представа за цялостната картина. Посветете времето и парите си на едно по-сериозно проучване. Онлайн рекламирането не е решение, на което получавате един бърз отговор, а по-скоро изисква търпение и наблюдение.

Знаете ли че? С Kissmetrics, вие може да проследявате ефективността на вашата онлайн реклама. Оптимизирайте вашия маркетинг като знаете кои кампании се представят добре и кои не. Проверете инфографиките на този сайт, за да научите повече за персоналното демо, което предлага Kissmetrics.