lead-generationКакво е Лийд Мениджмънт (Lead Management)?

Това е ново, модерно понятие, но на практика се използва от как свят светува, от всяка успяла компания или продукт.
Лийд Мениджмънт е процеса на събиране култивиране на контакти, адресите на потенциални клиенти. Всяко постъпило запитване, може да завърши със сделка веднага или на по-късен етап, според умението да се заинтригува клиента.
Успешният лийд мениджмънт е баланса между количеството и качеството на лийдовете.
Всеки наличен лийд, може да се превърне в клиент, но докато това не се случи той е в латентната група. Най-голяма вероятност един лийд да се превърне в купувач е когато самият е активен и търси конкретна информация. Трябва да имате готовност да му я дадете, да го разберете, да го заинтригувате и очаровате, да го накарате да се почувства комфортно, на точното място.
Затова приоритетно се занимавайте с активните лийдове. Ако няма такива, тогава можете да се насочите към генериране на лийдове.

Генериране на лийдове

Интернет дава голяма възможност за набиране на лийдове. Интернет реклама, социални мрежи, анонси, промоции, игри, всяка дейност в нета, може да доведе при вас нови лийдове. Обмислете стратегията си така, че да заинтригувате качествени потребители, които наистина има вероятност да станат клиенти.

Създайте лендинг страница. Това е страница на която потребителите, заинтригувани от някакъв ресурс ще оставят контактите си или ще бъдат пренасочени към конкретен продукт.

Ресурси, които биха заинтригували посетителите:
• Уведомяване за промоции и намаления;
• Електронни книги;
• ваучери за намаление;
• Снимки, ресурси и темплейти;
• Консултации и др;
• Участие в раздаване на награди и мостри.

Писане на електронни писма.
Оферти по телефон.
Реклама в печатни издания, радио и телевизия.
Събития и мероприятия – най-много контакти се събират на базари, панаири, представяния и презентации, делови обяд и вечери и други събирания.
Организирането на промоции и игри събира много лийдове, но трябва да се прави умело, за да се стига до качествени контакти.

Не забравяйте винаги да оставяте и своите контакти, визитки и начини за връзка с вас. И по-важното, обгрижвайте всяко запитване!