117937045-940x600Партизански маркетинг е понятие, което става все по-популярно, а българите си го знаем от край време. Партизанския маркетинг много напомня за българската поговорка: „Сиромах човек – жив дявол”. Тоест това е рекламна кампания, която се прави с минимум бюджет и много изобретателност.

Като формулировка, терминът е въведен от Джей Конрад Левинсън, в оригинал се изписва „Guerrilla Marketing“, произлиза от израза guerrilla warfare и представлява нетипична, бойна тактика.

И така Партизанския маркетинг е необичайна реклама, която вместо на голям бюджет, разчита на изобретателност. За да действа, тя трябва да е неочаквана, шокираща, на нестандартно място, поднесена по уникален начин. Това я прави забележима, открояваща се, провокираща и неустоима да бъде споделяна, като така придобива лавинообразен ефект.

Принципи на партизанския маркетинг
• Това е маркетинг за малкия бизнес;
• Той въздейства на човешката психология;
• Има изненадващ ефект;
• Използва нетрадиционни средства;
• Залага на креативното мислене, вместо на инвестиране на пари;
• Сближава продукта с ползвателя му;
• Използва стратегически места.

В партизанския маркетинг няма правила, колкото по-нетипично, толкова по-голям ефект. Може да превърнете автомобила си в движеща се атракция, да дегизирате фасадата на сградата си с иновативен дизайн, можете самите вие да се превърнете в ходеща реклама. Понякога дори комичния вид може да доведе до положителен ефект.
Всичко обаче трябва да бъде съобразено с една обща концепция, насочена директно към хората, които ще ви станат клиенти. Опознайте ги – какво ги вълнува, какво ще ги накара да купуват? Предложете им въздействащо, лично преживяване с вашия продукт.
Нека го усетят и пожелаят, да усетят потребност да се възползват от него.

При агресивен партизански метод има някакъв риск да нарушите обществения ред и да бъдете санкционирани за това. Проучете дали вашата креативна реклама няма да наруши общински разпоредби, бранда на друг бизнес или личното пространство на гражданите. Предвидете евентуални разходи за глоби и такси и се надявайте да не се стига до там. Има предостатъчно други начини да бъдете креативни на своя територия.

Ако притежавате въображение и нестандартен подход, идеи няма да ви липсват. Измислете нещо въздействащо и атакувайте в неочакван момент и на неочаквано място, като истински боец на партизанския маркетинг!