landing-page-optimization-graphic

Оптимизация на конверсиите (CRO):
как да оптимизирате степента на конверсии за PPC сайтове

Оптимизацията на конверсиите (CRO) е процес на оптимизиране на спонсорираните реклами при търсене, целевите страници и цялостния дизайн на уебсайта, за да може да се повиши степента на конверсия. С други думи, основната цел е да се достигне възможно най-голям процент на посетители във вашия сайт, за да се конвертира, или да се завърши желаното действие. CRO бързо набира популярност, тъй като се разглежда като начин за увеличаване на печалбите от продажби, без да се повишават разходите за реклама.

Степента на конверсии може доста да варира, в зависимост от вашата ниша и бизнес модел, но независимо от това всеки иска да има по-добра конверсия! По-долу ще видите информация за степента на конверсия в AdWords в 20-те най-често срещани сфери на бизнес: (тук снимката не можа да се копира от сайта)

Естествено, дори степента на конверсии да ви е в средните стойности на вертикалата, по-високата конверсия е разбира се по-добра за бизнеса. Така че защо да се примирявате със средното ниво?

Оптимизацията на конверсиите изисква време и ресурси и ако го правите правилно, също и тестване. Независимо от това, определено си струва да се запознаете с принципите на оптимизацията на уебсайт конверсии, за да можете да увеличите максимално шансовете един потенциален клиент, който посещава вашия сайт след като е минал през търсачката, да ви донесе качествен лийд или да се превърне в плащащ клиент.

Има много неща, които може да направите, за да увеличите степента на конверсия, и някои от тях са:

  • Пишете грабващи, PPC реклами, на които да се клика много често като те трябва да са силно свързани с ключовите думи/търсенето в търсачките и с аудиторията, към която са насочени. Още по-добре, ако таргетирате често срещани средни и дълги ключови думи, които определят търсещия клиент в края на цикъла на покупка, тъй като тези потребители е по-вероятно да конвертират.

  • Поддържайте висока степен на съответствие между вашите реклами и кореспондиращите им целеви страници. Целевите ви страници трябва да предоставят това, което е обещано в рекламата (призив за действие) и да улеснят търсещия да извърши действието, независимо дали става въпрос за регистрация за информационен бюлетин, за сваляне на информация или за направата на покупка.

  • Тествайте дизайна на целевата ви страница. Направете А/Б тестване, за да откриете правилното оформление, копие и цветове, които ще подтикнат най-висок процент посетители на сайта да попълнят вашия формуляра, да се обадят или по някакъв друг начин да се превърнат в ценен водещ елемент или клиент.

Оптимизиране на PPC конверсиите: Започнете с правилните ключови думи

Когато започнете да мислите за оптимизация на конверсиите, определено е изкушаващо да си поиграете с бутоните и формите, както и с още някои дребни елементи на дизайна, които може да накарат посетителя да се поспре на сайта или да направи покупка. Но не забравяйте, че част от оптимизацията на конверсиите е на първо място да доведете правилните посетители във вашия сайт:

  • Високият уеб трафик е безполезен, ако никой от тези хора не конвертира.

  • С маркетинг, насочен към търсачките, повишаването на качествения трафик е въпрос на залагане на правилните ключови думи и тяхната оптимизация.

  • Данните за трафика на по-добрите ключови думи означава, че вие може да вземете по-добри решения относно вашия уеб сайт и реклами, и по-добре да ги таргетирате към правилните клиенти.

Как групите от ключови думи влияят върху CRO

Ефективното групиране и оптимизация на вашите ключови думи може да има сериозен и силен ефект върху нивото на резултатите от вашия маркетинг, насочен към търсачките, от SEO към PPC към CRO.

Защо? Защото групите от силни ключови думи правят много по-лесно да се:

  • Пишат ефективни, целенасочени PPC реклами

  • Се създават специфични, оптимизирани целеви страници

  • Промотира създаването на съдържание

  • Поддържа един организиран, добре структуриран уеб-сайт

Всички тези практики могат да работят за повишаването както на трафика, така и на степента на конверсии. Те също така имат положителен ефект върху качествения рейтинг, който намалява като цяло разходите ви за действие.

Целеви страници и оптимизация на конверсиите

Качеството на вашите индивидуални целеви страници също може да има повратен ефект върху степента на конверсии. Само си помислете за това – бъдещ клиент се натъква на вашата страница след като преглежда резултатите от търсенето си по ключова дума, зададено в търсачката. Ако съдържанието и предлаганото в страницата не отговарят на това, което той търси или очаква да открие, то един такъв посетител ще се върне към търсачката, и вие ще изгубите този лийд. И отрицателните страни не спират до тук! Зле направените целеви страници може да доведат до спад в качествения ви рейтинг, което пък от своя страна ще повиши разхода ви за клик, разход за действие, и ще намали рейтинга на рекламите, така че в последствие ще ви е по-трудно да спечелите място в рекламния търговски процес на Google.

Така че, какво прави една целева страница добра? Общоприетите добри практики за дизайн на страницата включват няколко ключови елемента:

  • Грабващо заглавие – Създайте заглавие, което да грабва от пръв поглед и да е в съответствие с вашата PPC ключова дума и предразполага бъдещите клиенти да останат на вашата страница, за да изпълнят желаното от вас действие.

  • Кратко, таргетирано копие – Съдържанието на вашата страница трябва ясно да комуникира с това, което предлагате и директно да говори на ключовите думи, които се асоциират с тази рекламна група. Използвайте водещите списъци, за да предотвратите това копието да стане прекалено дълго или обсебващо.    

  • Грабваща окото, така че да предизвика кликване върху нея /clickable call-to-action (CTA)/ – Нека вашият CTA бутон да стои така, че да се вижда добре, да е лесен за кликване и да използва кратък, строго фокусиран текст.

  • Формуляр, насочен към потребителите и тяхното улеснение в попълването му – Един добър формуляр включва всички полета, които са нужни за попълване на вашата оферта, но да не са толкова много, че евентуалния бъдещ клиент да се почувства визуално претоварен. Внимателно помислете каква информация ви е наистина необходима за попълване, когато структурирате вашия формуляр.

  • Атрактивен цялостен дизайн – Целевите страници трябва да са изчистени и подредени, като това внушава както доверие, така и професионализъм у потенциалните ви клиенти. Дизайнът също трябва да е в съответствие с вашата марка, като това е с цел да предотвратите попадането на посетители, които търсят нещо друго.

Придържайки се към тези най-добри практики, вие ще поддържате целевите си страници в съответствие с това, което предлагате и те ще са с високо качество, което ще доведе до ценен тласък както за оптимизацията на конверсиите (CRO), така и за качествения рейтинг (Quality Score). Може да използвате безплатната програма на WordStream, за да проверите как се класират целевите ви страница в AdWords.