*Outbound Marketing: Компаниите плащат луди пари за реклама по телевизията, а зрителят просто сменя канала.

Не харесвам рекламите. Винаги ги пускат на най-интересния момент и продължават толкова дълго, че даже забравям за какво беше филма. Никога не съм купувал паста за зъби или застраховка, заради това че я рекламират по телевизията. Понякога дори изпитвам негативни чувства към марката, защото ми прекъсват кефа и ме занимават с нещо, което въобще не ме интерсува точно в този момент… Май повечето хора са точно като мен и с едно леко натискане на палеца сменят канала, за да се избавят от тази досада- рекламите.

Outbound маркетингът не е само реклама по телевизията, а всеки опит на рекламодателят да купи вниманието ни за момент. Какво още е outbound маркетинг? Ето 3 примера:

  • Outbound маркетинг са досадните брошури, които намираме в пощенската си кутия
  • 5-те секунди мъка преди да дадем skip на рекламата в Youtube
  • Всички мигащи, светещи, подскачащи банери в любимия ни сайт

Inbound маркетингът работи по различен начин. Но нека не губим време в това да Ви убеждаваме колко велик е Inbound маркетинга, а по-добре да преместим поглед към фактите, които няма как да бъдат манипулирани или изопачени.

Статистика за Outbound Маркетинга:

  • 84% от хората между 25-34 годишна възраст са изоставяли любим сайт, заради прекалено многото реклами в него.
  • 86% от зрителите сменят канала, когато започнат рекламите.
  • 91% от хората са се отписвали от newsletter, към който са се били записали по свое собствено желание
  • 44% от директните имейли остават неотворени или политат към коша

Статистика за Inbound Маркетинга:

  • За последните две години, бюджетът който компаниите инвестират в поддръжка на фирмения блог се е удвоил
  • 2/3 от маркетолозите считат, че фирмените блогове са важни за компанията
  • 83% от маркетолозите смятат, че Facebook е важен за бизнеса
  • 67% от B2C компаниите съобщават, че са спечелили поне един клиент чрез Facebook
  • 44% от B2B компаниите съобщават, че са спечелили поне един клиент чрез Facebook
  • 57% от компаниите съобщават, че са намерили клиент чрез фирмения си блог
  • 42% от компаниите са намерили клиент чрез Twitter
  • 3/4 от Inbound маркетинг каналите са по-евтини от Outbound маркетинг каналите