search engine optimization

Осем основни неща за оптимизацията на вашия сайт

Основите при оптимизацията са изключително важни. И фундаментални. SEO оптимизацията ще ви помогне да позиционирате вашия сайт правилно, за да може да бъде намиран в най-критичните точки на процеса на купуване или когато хората имат нужда от вашия сайт.

Какво търсят търсачките? Как може да изградите вашия сайт по начин, който ще удовлетвори и двете страни, посетители/клиенти и различните търсачки като Google, Bing и други? Най-важното е как SEO ще подпомогне присъствието на вашия сайт в уеб пространството да стане по-доходно за вас?

По време на лекцията „Въвеждане в SEO”, на събитието SES New York, Каролин Шелби (@CSchel), управител на SEO, Chicago Tribune/435 Digital, напълно обясни изключителната стойност, която оптимизацията може да допринесе за вашия сайт и наблегна на основната оптимизация, използвайки следната аналогия:

“Пропускайки основата и губейки време и пари за „социални неща”, е същото като да пропуснете да си измиете зъбите и да се изкъпете, но да си купувате скъп конец за зъби и да използвате скъп одеколон”, споделя Шелби.

Въпреки че лекцията за въвеждане в SEO оптимизацията е предназначена за новодошлите в индустрията, съветите на Шелби предоставят и важни напомняния на вече опитни SEO професионалисти, които оптимизират сайтове от години.

Какво точно е SEO?

Целта на базовата SEO оптимизация не е да измами или изиграе търсачките. Целта на SEO е да:

  • Да създава чудесен полезен опит/изживяване за потребителите.

  • Да покаже на търсачките какви са вашите намерения, за да може те да препоръчат вашия уебсайт при съответстващите търсения.

1. Вашият уебсайт е като торта

Линкове, SEM, Социални медиисвещичките

  • Съдържание

  • Информационна архитектура

  • Платформа/ CMS

  • Инфраструктура

SEO е захарта

Вашите линкове, платени търсения, и действията ви в социалните медии са покритието на тортата, а вашето съдържание, информационна архитектура, система на управление на съдържанието и неговата инфраструктура, действат като захарта за направата на тортата. Без нея, вашата торта е безвкусна, скучна и затова в последствие бива изхвърляна на боклука.

2. За какво реално гледат търсачките

Търсачките се опитват да вършат своята работа по най-добрия възможен начин, като насочват потребителите към уеб сайтове и съдържание, което най-много съответства на това, което търси потребителя. И така, как се определя това съответствие?

  • Съдържание: То се определя от темата, която е зададена, текста, разположен на страницата, както и според заглавията и описанията, които са дадени.

  • Представяне: Колко бърз е вашия сайт и дали работи правилно?

  • Авторитет: Дали вашият сайт има достатъчно добро съдържание за публикуване на линкове, или други авторитетни сайтове използват вашия сайт като препоръчителен, или като място, където има информация на разположение?

  • Изживяване за потребителите: Как изглежда сайта? Лесен ли е за навигация? Изглежда ли безопасен? Има ли достатъчно висок процент посещения?

3. Какво НЕ търсят търсачките

Паяците на търсачките имат само определен капацитет за съхранение на данни, затова ако извършвате някакви сенчести тактики или се опитвате да ги изиграете, то шансовете ви в дългосрочен план са само да си навредите. Нещата, които търсачките не искат да виждат са:

  • Натрупване на ключове думи:   прекомерна употреба на ключови думи във вашите страници.

  • Закупени линкове:  купуването на линкове няма да ви отведе до никъде, що се отнася до оптимизацията, така че сте предупредени.

  • Трудно достъпен сайт за потребителите:   направете така, че да им е лесно на потребителите да разглеждат сайта ви. Когато има прекалено много реклами и на потребителите им е трудно да открият съдържанието, което им е необходимо и да намерят това, което търсят, това само повишава степента ви на отпадане. Ако знаете каква е вашата степен на отпадане, това ще ви помогне да определите и друга информация за вашия сайт. Например, ако е 80 процента или по-висока, а имате съдържание в уеб сайта ви, то това означава, че нещо не е наред.

4. Да познавате вашия бизнес модел

Въпреки че това е доста очевидно, изглежда, че повечето хора не сядат просто да се фокусират върху това да определят какви са главните им цели. Някои от въпросите, които трябва сами да си зададете и да намерите отговор са:

  • Какво дефинира конверсията за вас?

  • Дали продавате импресии или нещо, върху което хората да кликат?

  • Какви са вашите цели?

  • Знаете ли какви са вашите предимства и слабости?

5. Не забравяйте да оптимизирате за мулти-канали

Стратегията с ключовите думи е важна за въвеждане не само в самия сайт, но също така трябва да се разшири и върху други платформи, извън сайта. Ето защо трябва да помислите за оптимизация за мулти-каналите. Такива мулти-канални платформи включват:

  • Facebook

  • Twitter

  • LinkedIn

  • Email

  • Офлайн платформи, като например радио и телевизионни реклами

Ако сте постоянни в използването на едни и същи ключови фрази, тези платформи не само ще ви помогнат в усилията ви да разпространите вашата марка, но също така ще тренират потребителите да използват специфични фрази, за които вие оптимизирате.

6. Бъдете постоянни с имената на домейните

Името на домейна е изключително важно за цялостната ви основа, затова като най-добра практика е да не използвате домейни в поддиректорийни коненни домейни (example.com/awesome), а поддомейни (awesome.example.com). Някои от най-добрите други практики с имена на домейни са:

  • Принципни домейни:  По принцип пишете например www.example.com, но ако напишете само example.com и тогава “www” не ви пренасочи директно към www.example.com, това означава, че търсачките виждат два различни сайта. Това не е ефективно за цялостните ви усилия на оптимизация и това ще размие вашите свързващи линкове, тъй като външните сайтове ще ви свързват към www.example.com както и към example.com.

  • Придържайте се към старата школа:  Старите домейни са по-добри от новите, но ако купувате стар домейн, уверете се, че предходния му собственик не е вършил някакви съмнителни дейности, които са довели до наказания/глоби за домейна.

  • Ключови думи в URL:  Да имате ключови думи, с които се опитвате да се класирате, включително в името на домейна, само ще подпомогне цялостните ви усилия.

7. Оптимизиране за различен тип резултати

В допълнение към оптимизирането за потребители, ползващи компютър, се уверете, че се фокусирате и върху оптимизирането за мобилни устройства и таблети, както и за друга медия.

  • Създайте богато медийно съдържание като видео, тъй като е по-лесно да класирате на първа страница видео, отколкото само текст.

  • Оптимизирайте и съдържанието на сайта ви, което не е текст, за да може търсачките да го виждат. Ако вашият сайт използва Flash или PDF, уверете се, че се разчитат и при най-добрите нови практики, така че търсачките да могат да вървят по тяхното съдържание и да дават кредит на сайта ви за тях.

8. Фокусирайте се също така върху мета данните ви

Съдържанието на вашия сайт трябва да включва заглавни тагове и мета описания

  • В днешни дни, мета ключовите думи са доста пренебрегвани от търсачките, но ако все още ги използвате, уверете се, че те говорят специфично за тази страница и че също така са правилно форматирани.

  • Вашето мета описание трябва да е уникално и също така да говори за тази специфична страница. Копираните мета описания от една на друга страница, няма да ви отведат до никъде.

Заглавните тагове трябва също да бъдат уникални! Мислете за вашето заглавие като за 4 до 8 думи реклама, затова постарайте се да дадете най-доброто от себе си, за да накарате читателите да полюбопитстват и да искат да кликнат, за да прочетат повече.

Обобщение

Винаги трябва оптимизацията да ви е на преден план в мисленето и винаги да следвате най-добрите практики. Пропускането на основните принципи в оптимизацията само ще доведе до това основата на сайта ви да изглежда пълна бъркотия и ще ви попречи максимално да оползотворите възможностите си за приходи.